ترک کار کارکنان


با سلام و احترام ، به اطلاع می رساند چهار نفر از کارکنان شرکت حصوصی من ، علیرغم داشتن قرارداد کاری قبل از اتمام زمان قرارداد و بدون رعایت قانون و مقررات قانون کار یکباره ترک کار نمودند و به محل کار خود و یا دفتر مرکزی مراجعه نکردند . در قرارداد توافق شده است که اگر نامیردگاه ترک کار نمایند درخواست عیدی و سنوات را از خود ساقط می نمایند . همچنین تعهد داده اند که تا یکسال از ترک شرکت با کارفرمایان این شرکت به مدت یکسال همکاری نکنند که متاسفانه الان جذب سیستم کارفرمائی شده اند که شرکت با آن قرارداد پیمانکاری داشته و بدلیل بی اخلاقی ناظرکارفرما با وعده و وعید ، پرسنل این مجموعه را جذب نموده اند . از طرفی در قرارداد هر کدام ار کارکنان 10 میلیون سفته بابت حسن انجام کار به شرکت داده است . حال سوال من این است که :
1. در قبال کارکنانی که قبل از اتمام قرارداد کاری ، ترک کار می کنند و بدون رعایت مفاد قرارداد جذب سازمان دیگری می شوند می توان طرح دعوا بدلیل خسارت و ضرر و زیان نمود ؟
2. سفته ها قابل نقد شدن می باشند ؟
3. برای فردی از کارفرما که با وعده و وعید و عملیات غیر اخلاقی سبب جذب کارکنان که سرمایه و دارائی شرکت خصوصی می باشند و شرکت چندین سال برای آموزش آنها هزینه کرده است ، می توان طرح دعوا نمود ؟

در نهایت پیشنهاد شما چیست ؟با تشکر

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: اختلاف کارگر و کارفرما
5 پاسخ
2,308 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ۱۲:۱۱